onsdag den 20. januar 2010

Fashion-tastic films





Inspireret af en post på College Fashion vil jeg skrive om nogle af de film, som jeg synes er inspirerende - altså i forhold til stil og mode. Det er skønt, når man ser en film, og får lyst til at købe alle kostumerne eller farve hår eller generelt bare ændre stil! Jeg elsker den følelse, og i løbet af de næste dage kommer der post om nogle af de film, som giver mig den. En af dem har jeg allerede skrevet om - nemlig "The Duchess" om Georgiana Cavendish af Devonshire, der handler om den skønne og fashionable Georgiana, som satte stilen i London i sin tid.

Der er masser af film, som er KLASSIKERE i denne genre. Tænk for eksempel på "Clueless" - ultimativ 90'er mode! Eller hvad med "A Roman Holiday" med Audrey Hepburn eller "Grease"? Der er også nyere film med fantastiske kostumer/tøj så som "The Devil Wears Prada" og "The Boat That Rocked" - og det er sådan nogle film, jeg i løbet af de næste dage vil skrive om. Hvilke film inspirerer dig?

Inspired by a post on College Fashion I will do some posts about the movies that inspire me. The film that make me search through ebay in an attempt to steal the style from the movie. I've already written about one of them, "The Duchess", that tells the story about Georgiana Cavendish of Devonshire who was a style icon in her own time.
Other fashion movie classics are "Grease" and "A Roman Holiday" and of a newer date we have "The Devil Wears Prada" and "The Boat that Rocked" - what movies inspire you?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar