onsdag den 25. november 2009

Bella, you are the weakest link...


Så blev det moderne at være bloddonor! I hvert fald hvis man donerer til en lækker, udødelig mand. Som for eksempel Edward Cullen. Twilight feberen har ramt kloden hårdt, og jeg skal ikke spille hellig. Har selvfølgelig læst bøgerne, set filmene - men dog ikke købt t-shirten. Endnu. Til gengæld vakte vampyrromanerne resterne af den teenagepige, jeg engang var, til live, så jeg kastede mig ud at læse mere om hotte vampyrer.
Hvis du også synes, at Edward er en anelse gammeldags i sine holdninger til sex, og at Bella mildest talt er blodfattig, så skal du møde Sookie Stackhouse, cocktailservice og tankelæser, der har en tendens til at rode sig ud i eventyr med vampyrer. I True Blood bøgerne, som er skrevet af Charlaine Harris, er vampyrerne blevet legalt anerkendt som minoritetsgruppe, men det betyder ikke, at de ikke laver unoder i de amerikanske sydstater. Bøgerne er let læste og ganske underholdende. Der er en del mere sex, drugs and rock'n'roll over handlingen, end der er i Twilight sagaen, og det er befriende med en heltinde, som er 100% kvinde, og som ikke finder sig i noget som helst.
Jeg skal til at i gang med 3'eren, og måske skal jeg have fingre i filmatiseringen af True Blood serien.
Læs dem hvis du er til bøger med skrappe sydstatsskønheder og lækre mand med spidse tænder!

Did you find like the Twilight books? But did you also find Edward a bit too Victorian in his opinions on sec? And did you find Bella too much of the ever-depressed damsel in distress?
Then let me introduce you to Sookie Stackhouse, cocktail waitress and mind-reader, who has a hard time finding a date and who gets herself tangled into all kinds of mischief involving vampyres. Hot vampyres.
The True Blood books are written by Charlaine Harris and they sizzle of the sex, drugs and rock'n'roll that was sadly missing from Twilight.
Read them if you like tales about tough southern belles and sexy, seductive vampyres!

1 kommentar:

  1. Jeg har med stor fryd set True Blood på nettet (surfthechannel.com) og den er super fed - sydstaterne, vampyrer, sex, lækre mænd og anderledes karakterer. Især sæson 1 er fed. Men skal da helt sikkert kaste mig over bøgerne også!

    Super blog!

    SvarSlet